O projektu

CHARAKTERISTIKA

Největší soutěž svého druhu, která svým významem přesáhla hranice regionu a stala se celorepublikovou záležitostí. V letošním roce soutěží základní školy z 5 krajů – Pardubického, Královéhradeckého, Středočeského, Libereckého a Vysočina. 12. června 2018 proběhne šestý ročník celostátního finále v prostorách Fakulty chemicko-technologické Univerzity Pardubice.

CÍL PROJEKTU

Představit chemii jako poutavou a užitečnou přírodní vědu, která má široké uplatnění v praxi a která je zajímavým a lukrativním studijním oborem.

KONCEPCE SOUTĚŽE

  • Soutěž pro jednotlivce
    1. kolo – testování na ZŠ, 3 nejlepší z každé školy postoupí do 2. kola. 2. kolo – zkouška teoretických znalostí v učebnách SPŠCH a vybraných základních školách, 30 nejlepších postoupí do 3. kola. 3. kolo – zkouška praktických dovedností v laboratoři SPŠCH.
  • Soutěž pro třídy – nejlepší chemický projekt
    Pod vedením učitelů třídy vypracují projekt na zadané téma. Prezentace projektů proběhne v prostorách SPŠCH.
  • Soutěž o školu s nejlepšími chemiky
    Na základě výsledků 2. a 3. kola jednotlivců a soutěže projektů bude vyhodnocena škola s nejlepšími mladými chemiky.
  • Nejlepší učitel chemie
    Cena pro učitele, jehož žáci dosáhli nejlepších výsledků v 2. a 3. kole soutěže jednotlivců a v soutěži o nejlepší projekt.
  • Celostátní finále soutěže
    Nejméně 3 nejlepší z finále v Pardubickém kraji se utkají s vítězi soutěže v ostatních krajích. Testy a zkouška laboratorních dovedností proběhnou v prostorách Fakulty chemicko-technologické Univerzity Pardubice.

HODNOCENÍ A VÝZNAM SOUTĚŽE

  • Počet zúčastněných škol se rozrostl natolik, že soutěž získala celorepublikový rozměr.
  • Dojde k masivní a plošné osvětě chemie jakožto zajímavého a perspektivního oboru.
  • Motivujeme žáky ke studiu na SPŠCH a pozdější práci v chemickém průmyslu.
  • Firmy a společnosti, které soutěž podporují, na sebe nenásilnou formou upozorní a zaujmou tak žáky jako potenciální zaměstnavatelé.
  • Soutěž bude silně medializována: zprávy v regionálních i celostátních denících, reference v odborných časopisech a na webových portálech, spoty a rozhovory v rozhlase, reportáže v ČT.
  • Výrazná medializace je zárukou silné reklamy a zvýšení image pro partnery soutěže.
  • Podpora soutěže je vkladem do našich dětí, do budoucnosti naší společnosti: vychováváme si tak generaci, která bude rozhodovat o prioritách této země.